Vanliga frågor till oss på Gecko

Hjälp oss bli bättre! Svara på 10 snabba frågor i vår enkät.

Hur snabbt skickar ni mina prylar?
DHL hämtar upp paket hos oss helgfria måndagar, onsdagar och fredagar. Sedan tar det en eller två vardagar för att du ska hinna få ditt paket. Oftast hinner vi skicka ditt paket redan dagen efter din beställning, ibland redan samma dag. Ibland kan det dröja lite längre, beroende på säsong och annat. Så: ibland har du det dagen efter din beställning, ibland kan det dröja några dagar extra.

Hur vet jag om allt finns i lager?
Vid varje produkt står aktuell lagerstatus, t ex 'Finns i lager', eller 'Tillfälligt slut'. Det är oftast korrekt men det klart att det kan bli fel ibland, i så fall kontaktar vi dig så snart vi bara kan.  

Kan jag inte beställa som företag från er, mot faktura?
Självklart, vi har många beställningar från företag. Det ska gå att lägga beställning som vanligt annars kan du bara maila oss (hej@gecko.se) så lägger vi in din beställning manuellt. Var noga med att välja Företagspaket som leverans om du inte vill hämta på Servicepoint.  

Har ni presentkort?
Absolut, de finns här. Vi skickar antingen ett riktigt kort (per PostNord) eller ett mail för utskrift. Har du extra bråttom att få ditt presentkort? Lägg en beställning som vanligt men maila oss också (asa@gecko.se) så kan du ofta få presentkortet på ett par timmar.  

Jag vill gärna känna på prylarna! Kan jag besöka er? 
Vi har vår butik på adressen Barva 10, 635 04 Eskilstuna. På samma plats hittar du också Odlarglädjens Plantskola och Drängens Handelsbod. Se butiksidan för aktuella öppettider. Välkommen!

Jag lade en beställning nyss men kom på att jag vill ändra något. Kan jag göra det?
Självklart! Bara vi hinner så. När DHL har hämtat paketet kan vi inte längre ändra något med det. Under dagtid på vardagar kan du ringa till oss, annars fungerar mail (hej@gecko.se) bäst. Vi har inte koll på mailen hela tiden alla dagar. 

Varför står det 'Väntar' på min beställning!
Om du loggar in på ditt konto och tittar på din beställning så står det ofta 'Väntar'. Det betyder egentligen bara att beställningen finns i systemet och att vi arbetar med den. Det kommer stå 'Väntar' ända tills ditt paket är hos dig och vi klarmarkerat beställningen. Ingen konstigt alltså. Om du tycker att det dröjt med leverans, tveka inte att kontakta oss (hej@gecko.se). 

Var hittar jag mitt spårningsnummer?
Om du lagt en beställning hos oss så har det automagiskt skapats ett kundkonto. Användarnamnet är din mailadress. Så snart vi bokat ditt paket hos DHL så kan du se ditt spårningsnummer där.  

Jag har inte fått någon avisering av DHL!
Det händer sällan, men någon gång har aviseringen från DHL kommit på avvägar. Du kan alltid hämta ut ditt paket på ditt utlämningsställe med bara spårningsnummer och legitimation. 

Nu har jag fått hem mina grejer men jag vill inte längre ha prylarna.. Vad gör jag?
Vad tokigt att du inte är helt nöjd med prylarna! Kontakta oss så löser vi det med retur.

Jag har inte fått min faktura!
Vi skickar aldrig din faktura och vi drar inte heller pengar från ditt kort innan du fått dina prylar. Det kan dröja några dagar extra innan fakturan går iväg eller betalningen dras på kortet. Fakturan kommer på mailen från vår betalningspartner Billmate. 

Deltar ni på mässor och marknader?
Jajamän! Det är kul men vi hinner inte med riktigt så det blir inte så många. Men på Odlarglädjens höstmarknad är vi alltid med, och vi har tidigare varit på Nordiska Trädgårdar.  

Samarbetar ni med bloggare och föreningar? 
Det gör vi ibland. Hör av er och berätta vad ni tänkt!

Jag har sett en supersnygg pryl hos en kompis / utomlands / på en utställning / på TV / xxx som jag bara måste ha! Kan ni hjälpa mig att hitta den?
Det brukar vi kunna! Hör av dig med foto, beskrivning eller en länk till prylen så ska vi se om vi kan hitta den åt dig!